본문 바로가기
현명한 엄마의 교육&육아/초등영어공부[최선어학원]

초등 영어책 읽기 - Signed, Sealed, and Sorry / 최선 어학원 [Highlights Library]

by 밍쓰 2024. 4. 9.
728x90

Signed, Sealed, and Sorry

 

2p.



Remember Goldilocks and all that trouble at the Bears' house? Here's what happened next.

골디록스와 곰의 집에서의 모든 문제를 기억하나요? 다음에 일어난 일은 다음과 같습니다.

Dear Baby Bear,

You must think I have no manners. I should never have opened the door and walked right in. Then I couldn't resist eating some porridge and trying out the chairs. After that I began to get sleepy, and you know the rest. When I woke up and saw your family staring at me, I was really scared. That's why I ran away. But all the way through the woods, I could still hear you crying. I just want to tell you I'm sorry.
Especially about your chair.
Yours truly,
Your Uninvited Guest


아기 곰에게,
넌 내가 매너가 없다고 생각해야 해. 나는 절대 문을 열고 바로 들어오지 말았어야 했어. 그리고 나서 나는 죽을 먹고 의자를 시험해 보는 것을 참을 수 없었어. 그 후 나는 졸리기 시작했고, 나머지는 너도 알잖아. 내가 일어나서 네 가족이 나를 쳐다보는 것을 보았을 때, 나는 정말 무서웠어. 그게 내가 도망친 이유야. 하지만 숲을 가로지르는 내내, 나는 여전히 네가 우는 소리를 들을 수 있었어. 난 그냥 너에게 미안하다고 말하고 싶어.
특히 네 의자에 대해.
그럼 이만 줄일게
당신의 불청객



3p.


Dear Baby Bear,
I've been doing a lot of thinking about your chair.
I'm trying to find another one for you, one that isn't broken. I've looked all over my house, but not one is exactly right. The armchairs in the living room are too big. My baby brother's chair is too small. The table and chairs I got for my birthday would be just right, but they're too new. I hope you understand. I haven't given up. I'm still looking.
Yours truly,
Your Hopeful Searcher

아기곰에게
나는 네 의자에 대해 많이 생각해왔어.
나는 너를 위해 또 다른 것을 찾고 있어, 부서지지 않은 것. 나는 내 집 전체를 살펴봤지만, 정확히 맞는 것은 하나도 없었어. 거실의 안락의자는 너무 크다. 내 남동생의 의자는 너무 작아. 내 생일 선물로 받은 테이블과 의자가 딱 맞을 것 같은데, 너무 새 거야. 네가 이해하길 바라. 난 포기하지 않았어. 난 여전히 보고 있어.

그럼 이만 줄일게
당신의 희망적인 수색자



4p.


Dear Baby Bear,
I finally made a decision. I know it's the right one.
Look for something outside your door tomorrow. It will have a big red bow on it. In case you're still angry, you won't even have to let me in. I hope you like the surprise.
Yours truly,
Your Well-Meaning Neighbor

아기곰에게
나는 마침내 결정을 내렸다. 그게 맞는 거 알아.
내일 문 밖에서 뭔가를 찾아봐. 그 위에 큰 빨간 리본이 있을 거야. 네가 여전히 화가 난 경우를 대비해서, 너는 나를 들여보낼 필요조차 없을 거야. 네가 그 놀라움을 좋아하길 바라.
그럼 이만 줄일게
당신의 선의의 이웃

5p.


Dear Baby Bear,
I'm glad you like the new chair. Thank you for the invitation. I'll bring some games when I come over to play. I'll bring my own chair, too. It's just like the one I gave you. It's the other one that goes with my new table. I know we'll have fun. I'm glad you're not mad at me anymore.
Yours truly,
Your New Friend, Goldilocks.

아기곰에게
네가 새 의자를 좋아한다니 기뻐. 초대해줘서 고마워. 내가 놀러 올 때 게임 몇 개 가져갈게. 나도 내 의자를 가져올게. 그건 마치 내가 너에게 준 것과 같아. 그건 내 새 테이블과 어울리는 다른 거야. 우리가 재밌게 놀 거라는 걸 알아. 네가 더 이상 나한테 화내지 않아서 다행이야.
그럼 이만 줄일게
당신의 새로운 친구, 골디락스

 

 

영어 단어장

 

 

 

※ 이 게시물은 개인적으로 공부하며 작성한 내용으로 잘못된 정보가 있을 수 있습니다. 그리고 저작권에 문제가되는 내용이 있다면 연락주시면 조치하겠습니다. 

반응형

댓글